21.09.2018

Det var på tirsdag at Ole kjøpte et lass med billig honning, han ringte meg og lurte på om jeg hadde lyst til å komme på besøk for å prøvesmake på søtsakene.

Uten å tenke meg særlig godt om satte jeg meg i bilen og kjørte av sted til det som skulle bli tidenes fråtseri i fersk honning, dessverre sto en trøndersk halveksentrisk kunstnersønn på bensinstasjonen like ved hovedveien og gnukket lakken blank på sin nyervervede 1977-modell Alfa Romeo GT 1600 Junior!

En selvhøytidelig selfie queen som meg bare måtte benytte sjansen til en dyrisk og sexy Instagram-selfie, dette ville mest sannsynlig gi over 30 likes; minst!

Bilen var en autofil honningkrukke fra øverste hylle med orginalt interiør og i orginal stand, den hadde tilbakelagt kun beskjedne 140 000 km.

 

Setene var anatomisk riktig tilpasset en veltrent bjørnerygg!

 

Selv om bilen ikke er av moderne størrelse, rommet den en velstående six pack «made of honey».

Så måtte bilen prøvekjøres og jeg satte bilen i førstegir og tråkket gassen i bånn og slapp clutchen brått, før jeg viste ordet av det hadde jeg tåkelagt 200 meter alsfaltert vei med en kombinasjon av svidd gummi og forbrent 98 oktan.

 

En liten fun fact om bilen, er at det var i baksetet på denne bilen at Øystein Sunde skrev sangen Super SS Rally GT fastback Hardtop Sprint, anledningen var en tur fra Sandvika til Eidsvoll i høyt tempo for å få påfyll fra den eneste gaukeren i mils omkrets.

Selvfølgelig var dette en tur som gikk unna på uanstendig kort tid.

Tiden flyr som kjent i godt selskap og dessverre gikk jeg glipp av tidens honningbonanza, men det var det verdt!

Mvh Shelby Brumm

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg