Om beslaglagt honning.

Som de fleste har fått med seg, jobber jeg av og til som politi og beslaglegger store mengder honning.

I den anledning har jeg fått en sms fra Trude Beate 68 år på Tiller, som skriver følgende:

Kjære Shelby, hva gjør du egentlig med all honningen du beslaglegger? Jeg anbefaler ikke at en søt og snill polititeddy som deg spiser all den honningen, da du kan bli så søt at jeg må kidnappe deg og gjøre deg til min private lille kosebamse. Koz Og Klemz fra T. B.

Nå svarer jeg som jeg alltid pleier å gjøre, man lager gjæret honning!

Man varmer enkelt opp honningen med noen liter vann, slik at den løser seg opp.

Deretter helles blandingen av vann og honning på en egnet tank, man blander litt gjær i en flaske med litt vann og venter til honningen er romtemperert.

Da har man muligheten til å tenke litt over livets gang og teddybjørnenes innvirkning på verdenshistorien.

Da er det bare å helle oppi gjæren, sette på en gjærlås og vente i fjorten dager, da stikker man om godsakene og lar det ytterligere gjære i omtrent fire uker.

Neste skritt er å klarne brygget og helle det på flasker, noe som gjerne tar tid.

Uansett er ikke det noe problem, da mjøden garantert er ferdig før julen ringes inn.

Aller viktigst er det å sørge for skikkelig vakthold, slik at ingen kommer for å slå labbene i andre teddybjørners mjød.

Den slags er ikke akseptabel oppførsel og fører automatisk til tre år på vann og brød, i og med at blandingsforholdet mellom vann og honning er underlagt strengt hemmelighold innad i hver enkelt teddyfamilie!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg