Shelbys Påskekrim!?

I det siste har jeg jobbet hos Trondheim Politidistrikt, som overkonstabel hos avdelingen for teddysaker.

Med stillingen følger det med bil, politiradio og alt en polititeddy kan ønske seg.

På skjærtorsdagen var jeg ute på oppdrag og skulle kontrollere en lyssky virksomhet i en av byens småbåthavner, der fikk jeg brått øye på en grønn bil som kjørte fra havnen i høy fart og la meg på hjul for å fakke dem.

Jeg måtte kjøre gjennom hele midtbyen og klarte ikke å få stoppet dem før godt inne på Dora II, der satt disse to småripsene i bilen og trodde de kunne lure selveste Overkonstabel Shelby Brumm med å være uskyldige og søte som honning.

Så feil kan man ta, men min finslipte nese og intuisjon, fikk meg til å ta en titt i bagasjerommet og da rullet likene ut av skapet i høyt tempo.

Opptellingen viste at de hadde smuglet hele 13,75 kilo honning av prima kvalitet og dette partiet måtte selvfølgelig beslaglegges.

Heldigvis sier loven for honningrelaterte saker at beslaglagt honning, tilfaller betjenten som gjorde beslaget.

Dermed var jeg så fornøyd at jeg lot dem kjøre videre, slik at de ikke fikk påskeferien ødelagt.

En klassisk Vinn-Vinn-Situasjon og nok en sak ute av verden.

Fortsatt god påske!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg